Vinter/Vår

Vinter/Vår

lördag 8 augusti 2009

Sommarkväll i stan

Värmen har kommit tillbaka till Götet efter ett antal veckor med regn, regn, regn... Solen och värmen är efterlängtad av många och city kryllade av folk igår kväll. AW:are, turister och förväntansfulla Madonna-fans. Vi försökte hitta en restaurang med en plats på uteserveringen men var svårt på de mest populära gatorna. Efter att ha kollat in menyerna och köerna till ett ledigt bord på Södra vägen strosade vi ner längs Berzeligatan. Johan drömde om att bo i en av lägenheterna där men jag tog snabbt ner honom på jorden (tror inte våran ekonomi tillåter det).

Vi hittade en Italiensk restaurang, Vino Pasta Tre. Menyn och restaurangen såg bra ut och det fanns även plats för oss. Jag åt "Del Mare" Pappardelle i en sås på vitt vin, soltorkad tomat pesto med pinjenötter och grädde med scampi, greenshell musslor, pilgrimsmussla och färska örter. Johan åt en "Italiensk Hamburgare" med mozzarellaost. Var lite sting i den. Johan drack en Zlatopramen och jag tog ett glas vitt, Sauvignon Blanc från Sydafrika. Min mat var väldigt god. Krämig, gräddig sås, färska tomater och goda skaldjur. Efter maten var vi lite sugna på dessert. Men tyvärr var inte personalen så uppmärksam att vi satt sötsugna med tomma glas så efter en stund så gick vi och betalade istället. Lite dålig service faktiskt. Var ju inte jättemycket folk.

Så vi strosade genom stan och nerför avenyn. Madonna syntes inte till vid Elite och inga fans heller så jag antog att hon inte skulle bo där, eller hade hon inte anlänt till stan ännu. Vi åkte upp på Scandic Rubinens takterass och tog ett glas rosé och en Peroni. Terassen var fullpackad med folk och var inte så stor som jag trott. Men häftig utsikt över stan och hamnen.

Det började skymma och vi fortsatte nerför avenyn. Folk överallt! Vi tog spårvagnen från Drottningtorget. På stenbänkarna utanför Radisson Sas satt endel folk. Troligtvis Madonna-fans. Såhär dagen efter kan man läsa på nätet att det är där hon bor! Konsert ikväll och på morgondagens konsert ska jag gå! Förmingel hos Maria i Björkekärr först. Ska bli mysigt!!! Hoppas att vädret håller i sig!

Inga kommentarer: