Vinter/Vår

Vinter/Vår

söndag 9 december 2012

Tips på julgodis

I helgen har vi försökt shoppa lite julklappar. Vi bojkottar centrum och har besökt både Allum och Frölunda Torg. Skönt att gå under tak och kunna hitta och titta på det mesta. Men ändå slutar det med att vi har handlat en del julklappar på nätet. Väldigt smidigt och ofta lite billigare. I morgon tar jag en tur till stan och försöker köpa det sista. Svårt att köpa till Johan när han är med....

Förutom ett långkok av Bolognese i eftermiddag så har jag även gjort Saffransfudge. Snygg gul färg och smeten smakade gott. Hoppas de blir bra. Återkommer med recept och resultat!

Tänkte tipsa om lite annat julgodis som jag har gjort tidigare om åren. Vissa är favoriter och har blivit ett måste, tex. lakritskola och rocky road. Klicka på texten under bilden så kommer du till receptet.














3 kommentarer:

Remsan sa...

Lakritskolorna med salt är en klar favorit. Måste testa både sötlakritsgodiset och pepparkakatryffeln du tipsar om!

Anonym sa...

Åhhh tack snälla fina du för alla tips på julgodis. Min förkylning satte stopp för julgodiskreativiteten! Men nu är jag på G igen ; ) kram Sofia

Lotta sa...

Så mycket gott! Tänk om jag hade tid, lust och ork... Fast det skulle nog bara bli pannkaka av alltihop. Har inte det rätta handlaget helt enkelt. Tur det finns såna som du som fixar det så mycket bättre!