Vinter/Vår

Vinter/Vår

lördag 25 september 2010

Soft lördag

Lite seg i skallen i dag efter lite party med jobbet igår kväll. Vi var på Livingroom och åt en räkmacka för att sedan gå vidare till Rondo för att se och skratta åt Robert Gustafsson. Inte högsta betyg från mig men väldigt roligt. Illern Göran, Tony Irving, Tony Rickardsson mfl. Sen gick vi vidare till Heavan 23, Incontro och slutligen Flying Scotchman. Blev många glas vin och inga svårigheter att somna när jag slutligen la huvudet på kudden vid halv fyra.... Idag har jag insett att jag inte är 20 längre och orkar gå ut och festa och samtidigt vara människa dagen efter...
Sovmorgon och en tur till stan. MASSOR av folk. Bokmässa och lönehelg drar folk. Vi gick på eftermiddagsbio: The American. Den var lite seg, helt ok men ingen vidare action så inte långt från att ögonlocken trillade ner.
Regnpromenad hem och köpte lite mat för kvällen. Det blev lite Plockmat. Johan gjorde vitlöksbröd och crostini med vit castello (i repris).

Skivad baguette, blandade flytande smör med riven vitlök och persiljekrydda. Penslade på och grillade på 225 grader tills de fått färg.



Blev repris på crostini som jag fick på "vår dag". Skivad baguette som man ringlade smör på och grillade i ugnen. På med vit castello i skivor, hackade cashewnötter och ringla över flytande honung. Sååå gott!!

Bresaola i tunna tunna skivor, ringla över olivolja, nymalen svartpeppar och ruccola.

Scwartzwaldskinka, Rostbiff, Vikentomater.

Allt uppdukat.
Vitlöksbrödet doftade underbart! Kokta rödbetor, getost och cantaloupemelon till den lufttorkade skinkan.

Proppmätt! Nu ska jag försöka hålla mig vaken en stund till...

6 kommentarer:

charlotta sa...

låter som att ni hade en fin lördag - plockmat är ju något av det bästa som finns!

Mårtenssons kök sa...

Tack för din fina kommentar hos oss!

Gott med plockmat, vi plockade oxå i fredags. Tänkte prova ett recept på Bresaola men köttet var slut i affären, så det får vänta till nästa gång.

Nej, men visst kräver man fler återhämtningsdagar nu när man blivit lite till åren... Inte som förr när det kunde vara party både fredag och lördag, Huga!

Ha en bra vecka!

emelie sa...

åh, den där crostinin ser ju alldeles för god ut!
och jag, glass är mirakelmedicin ;)

Anna sa...

Gud vad gott det där såg ut! Jag är helt galen i plockmat mycket bra inspiration där :)

Remsan sa...

Jag äääälskar plockmat! Så gott det ser ut.

Martina J sa...

Guu så gott! Plockmat är nog ALDRIG fel! :)