Vinter/Vår

Vinter/Vår

torsdag 16 september 2010

Fyra år av kärlek

Idag har jag och min kärlek firat fyra år tillsammans. Jag har jobbat och Johan har varit ledig och fixat middag hela dagen. Underbart att få middag serverad när man kommer hem.


Vi korkade upp en flaska bubbel och drack tillsammans med tilltugg. En bit rostad skiva baguette med vit castello, rostade cashewnötter och flytande honung.



Jag fick en jättefin bringare från Rice i kärlekspresent.

Till varmrätt blev det Helstekt Fläskfilé med Couscous, limedressing och sallad.
I Limedressingen hade han medelhavsyoghurt, limesaft, limeskal och sambal oelek

Till dessert åt vi en supersmaskig Chokomousse. Receptet kommer från Arla.
Känner mig riktigt bortskämd av min älskling!
Tack för en god kväll och fyra härliga år.
Fler ska det bli!:)
...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerar. Hoppas ni hade det riktigt, riktigt mysig.

Unknown sa...

Det låter som hen helt underbar kväll! Roligt att få bli bortskämd med en 3-rätters middag när man kommer hem! Kram Gourmetmorsan

Anonym sa...

Oj, att ni varit tillsammans så länge redan, hehe :) Grattis!! Hälsa Johan. /Madelene

Lina sa...

Grattis, ser riktigt trevligt ut!

Mårtenssons kök sa...

Grattis på er. Klart man ska fira i bubblor, det ska man passa på att göra så fort det ges tillfälle (och annars oxå...)
Fin bringare du fick, och middagen var då inte fy skam den heller, lyx!
Ha en härlig helg!

Remsan sa...

Grattis! Vilken härlig middag. Och present! Jag gillar deras kannor.

charlotta sa...

åh, vad kul! GRATTIS!!!!