Vinter/Vår

Vinter/Vår

söndag 14 oktober 2007

Fredagsmys

I fredags skulle jag exprimentera med rökt vitlök. Jag köpte en skinkstek och samlade nog ett antal vuxenpoäng när jag helstekte den på låg temperatur (125 grader) ett par timmar. Först späckade jag den med klyftor från den rökta vitlöken och soltorkade tomater. Kokte ihop balsamvinäger, timjan och honung som jag penslade med. I efterhand upptäcke jag att man inte ska snåla med det man späckar med men det blev gott. Till det gjorde jag Leilas Valnötspasta som är såååå god. Kan verkligen rekommendera hennes kokbok "Leilas guldkant på vardagen". Finns många fantastika och ganska lättlagade recept.



1 kommentar:

Jenny Penny sa...

Va spännande.. Hur smakade den rökta vitlöken? Jag ha inte vågat prova den ännu.. Men det får nog bli något med den i moron..

Kram