Vinter/Vår

Vinter/Vår

fredag 1 juli 2011

WTAI

Fredag och äntligen helg. Blir en lugn och skön sådan. Bara vara hemma, vila och ta hand om varandra. Och så fixa lite smågrejer. En vecka kvar till semester. Känns underbart!!

I tisdags var jag på endagsfestival i Azaleadalen i Slottsskogen i Göteborg. Were the action is (WTAI). En mycket trevlig festival. Låter jag gammal när jag säger så?! Må så vara... Åldrarna var blandade, vädret var kanon (kanske liiite för varmt), bra band och bra arrangerat. Gillar när liksom allt flyter på. Inga köer. Varken till inträdet, maten eller toaletterna. Fantastiskt!!!

Två scener låg nästan bredvid varandra med endast en skogsdunge i mellan. Banden avlöste varandra. Det hela började mitt på dagen men då vi jobbade anslöt vi på eftermiddagen när de bästa banden drog i gång. Vi såg Daniel Adams Ray, The Ark, Glasvegas, Brandon Flowers och Coldplay.

Mat måste man ha. Jag åt en vegetarisk burgare. Till all mat serverades en liten ask med chips. Trevligt tyckte jag. Brödet var lite kallt och tråkigt med burgaren god. En svalkande loka till det.

Maria, mitt festivalsällskap. Såg mest fram emot Coldplay och tyckte inte att Brandon Flowers var lika bra som jag tyckte.

Coldplay. Kvällen dragplåster. Antar att alla 25000 festivalbesökare stod framför scenen.
Helt ok konsert men ingen femma. Festivalen som helhet ger jag en fyra.

***

3 kommentarer:

charlotta sa...

Coolt! Jag hade gärna velat se Coldplay men jag jobbade hela dagen lång och var inte speciellt pigg på konsert när jag gick hem. Nåväl, nästa gång!

Sannas Goda sa...

Härligt!

Matarkivet sa...

Vad kul att ni fick sett Coldplay!!