Vinter/Vår

Vinter/Vår

onsdag 25 november 2015

Pasta med grönkål och vitlök

Jag går fortfarande hemma och väntar på den där bebisen som förväntas komma närsomhelst. Beräknat födelsedatum är i morgon faktiskt.

Det känns otroligt lyxigt att ha några timmar för mig själv varje dag när Oliver är på dagis. Jag är inte så bra på att bara ligga på soffan men jag vilar på mitt sätt. I dag har jag till exempel putsat lite fönster, hängt upp julgardiner och fixat lite inför första advent som är på söndag.

När jag är hemma själv kan jag laga precis vad jag vill till lunch. Inte tänka på någon annan. Jag har ju som bekant två pojkar som är väldigt kräsna när det gäller mat vilket gör varje måltid till en sport.

Till lunch lagade jag en snabb-pasta med sådant som fanns i kylskåpet med inspiration från ett Instagram-inlägg som min bloggvän Linda (Livsaptit) la ut i går.

Ungefär såhär:
Koka 1 portion pasta (spagetti).
Skär bort den grova stammen av tre blad grönkål och strimla fint. Skala och hacka en vitlöksklyfta. Skala och skär en morot i bitar. Fräs allt i olja nån minut.
Häll på grädde så det blir lagom såsigt. Blanda ihop med den kokta pastan. Smaka av med salt och peppar.
Häll upp i en skål. Riv över parmesan. Servera med äppelklyftor, valnötter och nymalen svartpeppar.
Ät och njut!

1 kommentar:

Kim sa...

Älskar sån mat! Speciellt om det betyder att jag slipper gå och handla..
Hälsa den lille därinne!