Vinter/Vår

Vinter/Vår

söndag 25 augusti 2013

Global Picnic en härlig (sen)sommardag

Sommaren är långt ifrån slut så jag ber er: ni som redan plockat fram höst och vintergarderoben - byt tillbaka till sommargarderoben några dagar till!! Jag blir varm bara jag ser er. Boots, jeans och skinnjackor. Hua! Nä, jag kör sandaler, klänning och tights ett tag till. Förhoppningsvis tills vi varit på Mallis. Då kan jag tänka mig att ta mig an hösten på allvar.

I dag var det lite segt. Johan är "såförkyldsombaraenmankanvara", Oliver hade feber i går (men bättre idag) och jag var lite seg efter gårdagens Midnattslopp. Loppet gick för övrigt ganska bra. Eller....jag är nöjd. Hade ju inte tränat tillräckligt för att nå mitt mål. Men det var ett trevligt lopp och ett fantastiskt löparväder.

Vi bestämde oss för att ta en cykeltur i det fina vädret. Förra året missade jag Global Picnic och det misstaget ville jag inte göra om. En härlig cykeltur till Lilla Bommen och sedan strosa runt på Matmarknaden på Kanaltorget. Först gick vi bara runt och tittade vad som fanns i de olika matstånden och sen skulle man försöka välja. Varje land erbjöd två till tre olika alternativ för 40-60kr/portion. Inga gigantiska portioner så jag tror man skulle orka äta mer än en. Men när jag väl köat till de somaliska majspannkakorna med linsgryta och spenatröra och ätit upp dem var det jättelång kö överallt. Så det blev "bara" en glass - riktigt go gelato från Råda Säteri.


Sol, massor av folk, god mat, bra musik

Hela grillade fiskar doftade ljuvligt (smakade aldrig)

Min pannkaka med linsgryta och spenatröra

Johan åt köttfärspiroger med het salsa

Långa köer...
Efter matmarknaden tog vi Älvsnabben från Lilla bommen fram och tillbaka till Klippan med stopp på bla Lindholmen och Eriksberg. Ja, det är ju egentligen ett transportmedel men vi tog det som en härlig sightseeingtur...:) Kollade båtar, uppskattade vår härliga stad på båda sidorna av älven. Vilken härlig dag! Och även kommande vecka ser ut att bli solig och fin!

Tur med Älvsnabben

Oliver var trött på vägen hem

6 kommentarer:

Martina sa...

Varför missar jag detta varje år! Skärpning! ;-)

Remsan sa...

Jag kan tänka mig hur mycket gott det fanns att äta. Svårt att välja bara... Blir ju dyrt också om man ska testa en massa olika mat. Men en sådan mysig tillställning.

Sara på Vardag.nu sa...

Heja för Midnattsloppet! Duktigt! :) Så mycket gott att äta på Global Picnic också. Somriga, indeed! Men nog har sommaren flugit sin kos, i alla fall fn Växjö...

MÅ Gott sa...

Så mysigt! Men det måste vara svårt att välja bland alla godbitar. Angenämt problem iofs. ;)

Mårtenssons kök sa...

Grattis till avklarat lopp, oavsett hur det gick!
Härligt med dagar som dessa sensommardagar, vi bojkottar också långa brallor och annat höstigt så länge det går, det kommer tids nog.

Unknown sa...

Are you trying to change your nationality ? do you need work papers ? do you want travel ? do you need papers you cant have ?if yes , then you are in the right place at the right time

We are an independent group of specialized IT professionals and data base technicians who are specialized in the production of quality documents such as passports,drivers license,id cards,stamps,visas,diplomas of very high quality and other products
for all countries: USA, Australia,UK, Belgium, Brazil, Canada, Italian, Finland, France, Germany, Israel, Mexico, Netherlands, South Africa, Spain, Switzerland, . This list is not full.contact General support: ( faniddocs@gmail.com )
To get the additional information and place the order just call or contact us via email mobile.


SKYPE US …………….. fandena.fandena (Bureau Fandena)

Contact; faniddocs@gmail.com