Vinter/Vår

Vinter/Vår

fredag 13 juli 2012

När sötsuget blir för stort

Snart måste jag göra något åt mitt sötsug. Alltid sötsugen! I går kväll fick jag panik (nästan) när det inte fanns en endaste liten chokladbit i skåpen så var det bara att improvisera av vad som fanns hemma. Trots att jag ätit en fruktig salsa till kvällsmat fortsatte jag med lite mer frukt. Och frukt är ju godis och släcker oftast sötsuget ganska bra.


  • Kvarta ett gäng färska jordgubbar
  • Blanda mezeyoghurt med lite koncentrerad flädersaft
  • Ringla yoghurtdressingen över jordgubbarna. Strö över grovt hackade valnötter.
  • Ät och njut!

Sommardessert

4 kommentarer:

Spanienfrugan sa...

Åh, lovely!

Remsan sa...

Så gott! Sånt här sötsug gör väl inte så mycket :-)
Jag tycker det gör jättestor skillnad att dra ned på kolhydraterna. Och då menar jag inte utesluta som LCHF. Men med mer fett och protein så håller man sig mätt längre och hinner inte bli sugen på annat.

Helena sa...

Mums, vad gott det ser ut! Ett bra alternativ till godis:)

Ann-Sofi MATSAFARI sa...

Jag blir också galet sötsugen på kvällarna ibland! Så det här borde jag se till att ha hemma om jag nu inte vill vara alldeles för onyttig:)