Vinter/Vår

Vinter/Vår

söndag 22 april 2012

Hemmagjord pizza

Har väl sagt det förut men tåls att sägas igen: hemmagjord pizza är helt klart godast! Fuskade med botten och tomatsås men sen kan man välja vad man vill ha på. Testade ICA´s egen botten denna gången. Bara att rulla ut degen och kavla till lite. Lite mycket tomatsås men annars helt ok! Vi gjorde halva pizzan var och smakade sedan av varandras favoritpizza. Jag hade lök, getost, mozzarella, moget conferensepäron, körsbärstomat och paprika. Efteråt ringlade jag flytande honung över. Johan hade ungefär samma, minus päron, plus napolisalami och duttar med stark sås. Gott!!

Förberett för pizzatillverkning

Min del klar

Min del före gräddning

Efter gräddning (Johans sida svämmade över lite)

En liten bit av varje sida och ruccolasallad

Ja, det var vad vi åt denna lördagskvällen. Tittade på Baksmällan som gick på TV. GP´s recensent hade gett den en fyr i betyg. Jag tycker att den är grymt rolig!! Han måste vara en torrboll helt enkelt.

I dag har vi varit på kalas hos Olivers kusin som fyller 7 år i veckan. Tog en välbehövlig promenad både dit och hem. Tyvärr ösregnade det på vägen hem. Nu blir det kakfritt ett tag hoppas jag. Har varit lite mycket kakor och kalas på sistone. Gott och trevligt men inte bra för kommande Beach 2012:). Mer promenader och färre kakor!

2 kommentarer:

Mårtenssons kök sa...

Klart man får fuska, bara det blir gott:) Vi brukar göra precis likadant med en halva var, fast Anki håller sej långt borta från Håkans halva... alldeles för hett!

Baksmällan, helt klart en film med många asgarv, tål att ses ett par gånger:)

Katarina sa...

Ja, som sagt hemmagjord pizza är bäst!