Vinter/Vår

Vinter/Vår

lördag 14 april 2012

Godare än snyggt tack o lov!

Nu blev det sådär igen. Har stått i köket i många timmar i dag och förberett mat och tårta inför Johans födelsedagsfirande i morgon. Så när jag tillslut kom till kvällsmaten hade jag varken ork eller lust kvar. Jag hade en bit fläskytterfilé som jag tänkte göra Remsans piffiga soppa, Curry chickensoup med äpple av, fast med fläskkött då istället. I stället blev det en snabb wok. Helt o-piffig! Men väldigt gott! Snabbt gick det att göra. Och mätta blev vi. (Förstår knappt att jag bjuder er på en bild, men så här är verkligheten).

Fläskwok med nudlar
ca 400 g strimlat fläskkött
1 msk röd currypasta
frysta wokgrönsaker
1 burk kokosmjölk (400g)
1 hönsbuljongtärning

Fräs köttet i en het wokpanna i olja. Tillsätt currypastan och låt fräsa med en stund. Ös på frysta wokgrönsaker och fräs en minut till. Tillsätt kokosmjölken och buljongtärning och koka ett 5 minuter. Smaka av och krydda ev med salt. Servera med nudlar.

Usch! Ser inte alls gott ut!

Så! Nu ska vi titta på Tintin som vi hyrt. Undrar vem som somnar först!? Vi är helt värdelösa att hålla oss vakna under en hel film!!

2 kommentarer:

Remsan sa...

Vissa maträtter är så svåra att fota snygga, vilket är så synd när maten blir god. Jag tycker ändå din bild är bra. Kul att du testa och gjorde en variant av rätten.

Emilia sa...

Jo, all mat blir ju inte så snygg på bild. Men tur att det smakar desto bättre. Det är ju egentligen bara smaken som spelar roll.