Vinter/Vår

Vinter/Vår

torsdag 1 december 2011

Julmånaden är här!

1:a december. Julmånaden är här. Julkalendrar drar igång på bloggar, facebook, play mm. Men den riktiga julkalendern är ändå den som går på SVT tycker jag. I år heter den Tjuvarnas Jul. Tittade precis på den på play och tycker den verkar bra. Gillar ju Gustaf Hammarsten som skådespelare och det gör ju en hel del. Ska med spänning se återstående 23 avsnitt.

bild lånad från svt
Man kan knappt tro att det är December månad när man tittar ut genom fönstret. Stormen har kommit tillbaka. Vi håller nog oss inomhus stora delar av dagen. Myser och kanske slänger ihop något julgodis. Senare i eftermiddag måste vi ta oss ut. Jag har bokat klipptid. Spännande i två avseende: ny frisör och Oliver ska följa med. Som tur är har jag ett väldigt snällt barn som gärna ligger i vagnen och sover. Får väl se vilken frisyr det slutar med.

12 kommentarer:

Anonym sa...

jag tycker att du har håret snyggt nu. Ska Oliver oxå klippas o tittar han på kalendern Kram Gittan

Ann-Louise sa...

Vi firade 1:a december med 2 adventskalendrar. :) Vera har både fått en gammaldags med glitter på och en muminkalender där du får en ny muminfigur varje dag. Hon satt så nöjt vid frukostbordet och åt sin gröt och lekte samtidigt. Hon tyckte att det var jätteroligt att öppna och stänga luckorna, om och om igen.

Linda- Mamma till Alfred sa...

Brukar faktiskt inte titta på julkalendern, kanske borde göra det;)

Spanienfrugan sa...

Jag satt också bänkad i morse och tittade! Tyckte den var gööörbra :)
Hoppas du blir tjusig i håret idag då.

Jennys Matblogg sa...

Vi tittade också på julkalendern imorse. Det är ju lite av en tradition :-)

Så roligt att du hummit provbaka fudgen - hoppas den ska smaka :-)

MrsSunshine sa...

Missade första avsnittet av julkalendern ikväll, tyvärr. Men barnen intygade att den var bra:-)

Charlotta sa...

Åh, jag måste kolla in julkalendern! Enligt säkra källor är det def. något jag kommer att gilla - det ska vara väldigt Dickenskt, tydligen. Spännande!

Mårtenssons kök sa...

Det blir aldrig så bra som Teskedsgumman, eller vad är det alla går omkring och säger varje jul... Såg på Rusta att de hade alla tidigare års julkalendrar på DVD, så många man glömt bort över åren och så många som man minns med glädje... Kurtans jul, Trolltider, Albert o Herbert osv...
Spännande med nya frisyrer, nöjd?

Bland bakverk och kastruller sa...

Julkalendern måste man titta om man har barn. Vår son fick även en chokladkalender som redan är uppäten!!

Tess sa...

Jag gillade verkligen kalendern! Tror den blir mysig i år :) till skilnad från tidigare år ;)

MÅ Gott sa...

Det är så korta avsnitt, men hitills verkar den bra tycker jag!
Gustav Hammarström är en favorit även för mig. :)

tina sa...

Hoppas avsnitten ligger kvar på Play länge, måste köra ett marathon när jag får tillfälle. :-)